Jak $20 tys. przekształcić w $2 mln? Krótka historia drobnego inwestora z USA


Chris Carmillo

Zamieniłem 20 tysięcy dolarów na 2 mln zawierając transakcje w latach 2007-2010 w samym środku zawirowań finansowych – twierdzi Chris Camillo w wywiadzie zamieszczonym na portalu internetowym Bloomberg. Najważniejsza jest cierpliwość. Czekam na okazję. Zawieram jedną, dwie duże transakcje rocznie.

Carmillo 20 tys to 2 mln

Jak to zrobiłem?  Nastawiłem się na wyszukiwanie zjawisk w realnej gospodarce, które mogą mieć duży wpływ na rynek kapitałowy – opowiada Camillo – trick polega na tym, aby wychwycić pozytywne zmiany w realnej gospodarce na tyle wcześniej zanim jeszcze Wall Street to zauważy.  Kiedy już Wall Street zaczyna mówić o danej spółce, że jest to duża okazja inwestycyjna, wtedy należy sprzedać akcje. To sposób na zarabianie pieniędzy – tłumaczy indywidualny inwestor ze Stanów.

Na tym polegają moje inwestycje. Po prostu żyję zwyczajnym życiem i obserwuję zmiany w realnej gospodarce i jak to można wykorzystać na rynku kapitałowym.

Fotos z filmu "Hunger Games"

Fotos z filmu „Hunger Games”

Na przykład, w zeszłym roku znajomy współpracownik przyszedł do mnie i powiedział – Chris, wiem, że jesteś inwestorem giełdowym, właśnie przeczytałem książkę „Hunger Games” (polski tytuł „Igrzyska Śmierci) i wszyscy moi koledzy przeczytali tę książkę. Mówię ci, jeśli zrobią z tego film, to będzie większy hit niż „Harry Potter”. Nigdy nie słyszałem o tej książce. Pomyślałem, że niemożliwe, aby był to większy hit niż „Harry Potter”. Jednak, poszukałem w internecie i dowiedziałem się, że studio filmowe LionsGate zamierza nakręcić film na podstawie tej książki. [..] Akcje LionsGate w ciągu następnych sześciu miesięcy podwoiły swoją wartość na giełdzie. Takie rzeczy zdarzają się przez cały czas. Inwestorom z Wall Street zajmuje wiele miesięcy zanim podchwycą „temat”. Sam nawet tej książki nie przeczytałem i w ogóle nie obchodzi mnie książka „Hunger Games”. Ważne jest to, że miliony dzieciaków jest nią zachwycona, co automatycznie przełożyło się na wielomilionowy sukces filmu.

Cały wywiad ze sprytnym inwestorem na Bloombergu tutaj